Electrician Talk banner

Beste omvormer voor het opladen van accugereedschap

101K views 53 replies 15 participants last post by  MechanicalDVR  
#1 ·
Wat is de beste omvormer voor het opladen van accugereedschap? Ik wil hem in de laadbak van de Super Duty onder de Diamondback plaatsen. Een vrachtwageninbouwer heeft me verteld om het circuit via een contactor te laten lopen en de spoel van de contactor op het contact te bedraden. (Zij maken de aansluitingen op de bedrading van de vrachtwagen.) Ik denk dat ik 12/3 of 4 tray cable ga gebruiken.

#5 ·
Ik heb net een 750 watt in de bus geplaatst en rechtstreeks op de accu aangesloten. Wilde een ontstekingsbron aftappen, maar nu zet je me aan het twijfelen.

Geziene als een kleine stip vanuit de ruimte
Een 750W-omvormer van de accu voorzien van stroom is de enige manier waarop je het zou kunnen doen. Als je wilt dat hij via de ontsteking wordt geschakeld, moet je een contactor/relais gebruiken, omdat je geen geschakelde bron zult vinden die 60A+ vrije capaciteit heeft.

#7 ·
Ik dacht eraan om een 400 watt of kleinere omvormer te gebruiken. Omvormers gebruikten vroeger 10 keer de belastingsstroom aan de ingangszijde vanwege de verhouding van de transformator die erin werd gebruikt. Ik weet niet of dat nog steeds het geval is.

#8 ·
Ik dacht eraan om een 400 watt of kleiner te gebruiken. Omvormers gebruikten vroeger 10 keer de stroom aan de ingangszijde vanwege de verhouding van de transformator die erin werd gebruikt. Ik weet niet of dat nog steeds het geval is.
Er zit wat inefficiëntie in een omvormer. Dus als uw belasting 500 watt is, kan deze 550 watt aan stroom verbruiken. Bij 12v is dat 46 ampère. Bij 14,4v, wanneer de motor draait, zou de stroom iets minder zijn.

#10 ·
Als u een hardwired sinusgolfomvormer gaat gebruiken, gebruik dan een flexibele kabel van nr. 6. Meestal is een startkabel het meest voorkomende type, dat u kunt vinden in auto-onderdelenwinkels, maar dat is gedimensioneerd voor een 600 watt omvormer, maar voor een grotere moet u de kabelmaat vergroten om rekening te houden met spanningsverlies.

Onthoud dat de 12 volt circuits erg gevoelig zijn voor spanningsverlies, dus let op de dimensionering van de geleiders.

Normaal gesproken sluit ik ze meestal aan op de batterij- of startaansluiting, maar af en toe ook op de dynamo-aansluiting, alleen als de dynamo-kabel groot is, maar de meeste fabriekskabels zijn meestal wat te klein, dus probeer dit te vermijden, tenzij u een van de grote 200 ampère dynamo's hebt, dan kunt u deze daar aftappen.

#11 ·
Alles wat een pure sinusgolf is, zou moeten werken. Koop als vuistregel een omvormer die twee keer zo groot is als uw verwachte belasting. Ik zou samlex of xantrex aanbevelen - dit zijn behoorlijk solide merken of afmetingen als je iets heel zwaars wilt. Ik zou geen draad kleiner dan #6 gebruiken...

#12 ·
Alles wat een zuivere sinusgolf is, zou moeten werken. Koop als vuistregel een omvormer die twee keer zo groot is als je verwachte belasting. Ik zou samlex of xantrex aanbevelen - dit zijn behoorlijk solide merken of afmetingen als je iets heel zwaar wilt. Ik zou geen draad kleiner dan #6 gebruiken...
Die vuistregel kan duur worden bij het omgaan met PSW-omvormers.

Ik heb gemerkt dat mijn 600w omvormer gemakkelijk in staat is om acculaders voor gereedschap van stroom te voorzien met een nominaal stroomverbruik dat aanzienlijk meer is dan 600 watt.

Ik zeg niet dat het slecht is om groter te kopen als het nodig is, ik wil gewoon niet dat iemand 400-500 dollar meer uitgeeft omdat ze denken dat ze het nodig hebben, als ze dat eigenlijk niet doen.

#14 ·
Don't Super Duty's come with double batteries, anyway?

Cummins Ram trucks, do.
Komen Super Duty's sowieso niet met dubbele batterijen?

Cummins Ram trucks wel.

Niet op benzine aangedreven super duty trucks, maar ze hebben optioneel een tweede batterij, maar op de dieselversie zitten er altijd twee batterijen in.

Opmerking: Als de benzine-eenheid met een ambulancepakket wordt geleverd, dan ja, dan wordt deze geleverd met een dubbele batterij als standaardfunctie plus twee dynamo's (dat is wat ik heb gehoord).

#16 ·
2 batterijen betekent niet automatisch dat de ene van de andere is geĂŻsoleerd.
Meestal, nee, ze zijn helemaal niet van elkaar geïsoleerd, tenzij je de isolator erin plaatst, maar het zwakke punt is de grootte van de isolator die je moet dimensioneren op basis van de grootte van de dynamo, dus als je een dynamo van 130 ampère hebt, dan moet je een isolator hebben die minimaal 140 ampère of groter is, maar nooit kleiner, maar ja, je kunt groter gaan.

#17 ·
Ok
Momenteel is mijn omvormer aangesloten met #12 thwn draad.
Geen problemen met het opladen van batterijen of lichte belastingen. Ik heb geprobeerd een cirkelzaag te gebruiken en hij draaide ongeveer 2 seconden, zal dikkere draad hem laten draaien en een 2x4 zagen?

Moet ik de draad voor de veiligheid upgraden?
Ik dacht dat ik maar maximaal 12, 14 volt aftap, de omvormer doet de rest.

Het is een 750 watt omvormer, voornamelijk geĂŻnstalleerd om de batterijen opgeladen te houden tijdens het rijden, maar het zou fijn zijn voor andere dingen als er geen stroom aanwezig is.

#18 ·
Ok
Geen problemen met het opladen van batterijen of lichte belastingen. Ik heb geprobeerd een cirkelzaag te gebruiken en hij draaide ongeveer 2 seconden, zal dikkere draad hem laten draaien en een 2x4 zagen?

Moet ik de draad upgraden voor de veiligheid?
Ik dacht dat ik maar maximaal 12, 14 volt aftap, de omvormer doet de rest.

Het is een 750 watt omvormer, voornamelijk geĂŻnstalleerd om de batterijen opgeladen te houden tijdens het rijden, maar het zou fijn zijn voor andere dingen als er geen stroom aanwezig is.

Image
Ik zou zeker dikkere draden gebruiken voor de veiligheid en minder spanningsverlies.

Ik stel me voor dat de cirkelzaag zal draaien maar niets zal zagen, tenzij je heel, heel, heel langzaam gaat op 750w - ik denk dat ze meestal 10A of meer zijn op 120v, in de 1200-1800w range.

Als je de spanningsval over tien voet berekent, wil je #4 om het onder de 3% te houden.

#21 ·
Trenton, de spanning doet er niet toe als het gaat om de draaddikte, de stroom wel. De lagere spanning betekent simpelweg dat de stroom veel hoger is. Draad nummer 12 is veel te klein.
Daar raak ik in de war van!

Het is 12V DC, ik had niet gedacht dat het zoveel zou trekken.

Maar ik ben wel eens gechoqueerd door een gescheurde verdelerbobine! Lol

Gezien als een kleine flits vanuit de ruimte

#27 ·
Destijds was de beste manier om hoogspanning te maken en op en neer te gaan een transformator met wisselstroom. Maar nu zijn er deze DC-DC converters die werken met 95% efficiëntie. Hoogspanning DC komt eraan. In de niet al te verre toekomst zullen er DC-contactdozen aan de muren van huizen zijn.

#37 ·
Als het alleen maar is om batterijen op te laden, waarom dan niet gewoon de oplader kopen die in een 12v-aansluiting past?
Ik denk dat het antwoord is dat de meesten van ons al veel 120V-opladers hebben, omdat ze bij veel van de gereedschapspakketten worden geleverd.

Maar als je opladers gaat kopen, zijn de 12V-opladers efficiënter (dwz minder totale belasting van de batterij) dan het gebruik van een omvormer en een 120V-oplader.

#40 ·
De ampaciteit van bedrading in een auto is niet hetzelfde als die van een kabelgoot, een 12awg kan gemakkelijk 40 ampère ondersteunen, hier is een tabel die ik heb gevonden
https://www.tessco.com/yts/industry/products/itm/automotive/get_wired.html

Meestal is de vrije luchtbeoordeling van toepassing.
Ik weet niet of je de beoordeling in de vrije lucht wilt gebruiken als die draad is samengeperst op krappe plaatsen met plastic en tapijt, enz. Om nog maar te zwijgen van de temperatuur van het voertuig in de zomer.

Bovendien heb je de spanningsval niet in overweging genomen, wat een groot probleem wordt bij #12 draad bij 40A.

Voor autobedrading is het gebruik van de basis NEC-ampaciteiten een goede basislijn.

#39 ·
Mijn punt is dat als je het alleen gaat gebruiken om batterijen op te laden tijdens het rijden, het dan goedkoper en gemakkelijker is om de 12V-oplader voor je batterijen te nemen.

Maar als je van plan bent om elektrisch gereedschap, lampen, etc. te gebruiken, dan is een omvormer de juiste keuze.

#41 ·
Mijn punt is dat als je het alleen gaat gebruiken om batterijen op te laden tijdens het rijden, het goedkoper en gemakkelijker is om de 12v-oplader voor je batterijen te halen.

Als je van plan bent om elektrisch gereedschap, lampen, enz. te gebruiken, dan is een omvormer de juiste keuze.
Ik begrijp je punt en heb de reden gegeven waarom ik het persoonlijk niet doe en ik denk dat anderen dat ook doen: Omdat we al veel 120V-opladers hebben.

Ik kan een omvormer gebruiken en al mijn 8 120V-opladers tegelijk gebruiken. Hoeveel zou het kosten om 8 12V-opladers te kopen?

#48 ·
Je zou denken dat met hoe mobiel iedereen is en hoe populair accu-gereedschap is, er betere opladers zouden zijn om in voertuigen te gebruiken, maar dat is er niet. Degene die ze maken, zijn langzaam omdat ze ze via een sigarettenaansteker aansluiten. Dat beperkt de laadsnelheid echt.
Dat wist ik niet, blij dat je het noemde. Dat is nog meer een reden om 120V-laders met een omvormer te gebruiken.

#46 ·
Heb net de 2017 F250 Super Duty van een vriend bekeken, die beter is uitgerust dan mijn Amish-pickup. Hij heeft een ingebouwde 400 watt omvormer. Ik heb een 200 watt Wagon zuivere sinusgolf omvormer gekocht. Ga deze voeden met een 80 ampère automotive contactor met de spoel gevoed vanuit een op de ontsteking aangesloten bron en het circuit zal 10/3 XHHW tray kabel zijn. De omvormer heeft een ingebouwde 25 ampère zekering.

#49 ·
Oorspronkelijk geplaatst door trentonmakes View Post
Ok
Geen problemen met het opladen van batterijen of lichte belastingen. Ik probeerde een cirkelzaag te gebruiken en hij draaide ongeveer 2 seconden, zal dikkere draad hem laten draaien en een 2x4 zagen?
trentonmakes
Ik kwam deze post tegen en ben er diep bezorgd over dat je niet begrijpt wat je met je omvormer probeert te doen. Ten eerste zal een 12 volt 750 watt gemodificeerde omvormer nooit een cirkelzaag laten draaien. Het bewijs komt met wattage/spanning=ampère 750/120=6,25. Dit betekent dat uw omvormer slechts 6,25 AC ampère trekt bij volle belasting voordat er iets uitvalt, zoals u beschreef. De meeste cirkelzagen verbruiken meer ampère om te werken. En ook elke motor zal altijd meer spanning nodig hebben bij het opstarten. Aan de DC-kant is 750/12=62,5 nodig om op volle belasting te draaien. Hier komt de 2e batterij in het spel, maar de 2e batterij moet een AH (ampère-uur) zijn, geen auto CCA (koudstartstroom), de reden is dat de AH-batterij grotere platen binnenin heeft in vergelijking met de CCA. Persoonlijk zou ik de speelgoedomvormer die je nu hebt laten vallen en overstappen op een zuivere sinusomvormer die in staat is om je cirkelzaag of een andere belasting met een hoog wattage die je erop wilt gooien, te laten draaien. Met een grotere omvormer kun je een AC-stroomonderbrekerpaneel in de auto installeren om AC-belastingen te regelen, zoals speciale 120 volt AC-stopcontacten, verlichting, enz. Square D QO-voedingen zullen dat probleem veilig, efficiënt en betrouwbaar aanpakken. Voor het opladen van de 2e batterij kan dit met zonnepaneelstroom, een kleine benzinegenerator of door de auto te laten draaien.

#51 ·
Persoonlijk zou ik de speelgoedomvormer die je nu hebt, laten vallen en gaan voor een pure sinusomvormer die in staat is om je cirkelzaag of een andere belasting met een hoog wattage te laten draaien die je er misschien op wilt gooien.
Ik ben het hier niet mee eens. Een grote pure sinusomvormer is extreem duur en onnodig.

Het is veel kosteneffectiever om een kleine, goede kwaliteit PSW-omvormer te kopen voor de dingen die je ervoor nodig hebt, zoals het opladen van batterijen. Zoals ik al eerder zei, is 600 W genoeg voor mij om al mijn batterijen op te laden.

Koop dan een grotere 2.000 W+ MSW-omvormer voor dingen als elektrisch gereedschap.

Er is een enorm kostenverschil.

#50 ·
Aangepaste, speelgoed omvormer?

De belangrijkste reden om dit te gebruiken was om batterijen op te laden tijdens het rijden. Ik heb hier nooit problemen mee gehad met mijn speelgoed omvormer.

Ik probeerde de zaag te gebruiken, meer uit nieuwsgierigheid, wetende dat het waarschijnlijk niet zou werken omdat we onze generator niet op locatie hadden.

Bedankt voor uw bezorgdheid, maar ik houd mijn geĂŻmproviseerde speelgoed omvormer en laat mijn batterijen volledig opladen.

Sms'en en autorijden